راهکار کلینیک ما در رویارویی با کرونا

کرونا ویروس

فهرست محتویات :

طبق آخرین نظرات و مقالات از سمت سازمان بهداشت جهانی ریشه کن شدن یا از بین رفتن ویروس کرونا در آینده نزدیک بسیار بعید بوده و به احتمال زیاد طی دهه آینده ویروس کرونا وجود خواهد داشت حتی نظراتی مبنی بر اینکه ویروس کرونا بخشی از زندگی جهان خواهد شد وجود دارد.

لذا ایجاد و آموزش فرهنگ صحیح مبنی بر وجود ویروس کرونا از مهمترین ارکان زندگی بشر در دهه آینده خواهد بود. از این رو کلینیک ما تصمیم دارد روش های صحیح زندگی همراه با ویروس کرونا را در تمامی سطوح جسمی ، روحی و غیره آموزش دهد.

هدف ما ایجاد الگویی صحیح برای همگان در جهت آسایش و سلامتی و افزایش کیفیت زندگی میباشد.

راهکار کلینیک ما جهت مقابله با ویروس کرونا

از آنجایی که تک تک بیماران ما عضو خانواده عزیز فیزیوتراپی آنا به شمار می آیند سلامتی و بهداشت همگان در درجه اول اهمیت قرار دارد ، از این رو قوانینی وضع شده است تا در شرایط کرونا که احتمالا سال های سال همراه ما خواهد بود بیماران با آرامش و آسودگی خیال به کارهای درمانی خود برسند و بتوانند در محیطی سالم ، بهداشتی و به دور از استرس مسیر سلامتی و درمان خود را پیش گیرند.

  • تمامی بیماران با وقت قبلی و بسیار منظم نوبت دهی میشوند و هیچ گونه تجمع و شلوغی در سالن انتظار نخواهیم داشت ، از این رو خواهشمندیم تمامی بیماران قبل از مراجعه با شماره تلفن های موجود در صفحه تماس با ما وقت خود را تنظیم نمایند.
  • در بد ورود میزان اکسیژن خون و طب بدن کلیه مراجعین مورد سنجش قرار می گیرد تا از ورود بیماری به داخل کلینیک حتی الامکان جلوگیری گردد.
  • جهت جداسازی محیط بیرون از کلینیک با داخل مراجعین باید حتماً از کاور یکبار مصرف بر روی کفش خود استفاده کنند.
  • پک بهداشتی شامل ملحفه ، پد و حوله به صورت مجزا به بیماران داده میشود و هیچ وسیله مشترکی بین بیماران استفاده نمی شود.
  • تمامی دستگاه های فیزیوتراپی مانند دستگاه های الکتروتراپی ، لیزر و التراسوند و همچنین وسایل ورزشی اتاق ورزش ، پس از استفاده برای هر بیمار با الکل تمیز و ضدعفونی میشود.
  • تمامی تخت ها و بالش ها از جنس چرم هستند و پس از خروج هر بیمار کاملا با مواد شوینده و الکل ضدعفونی میشوند.
  • در هفته چندین بار تمامی سطوح ، کف و دیوارها به طور کامل ضدعفونی و تمیز میشوند.
  • ورود افراد با ماسک اجباری است و در صورتیکه بیماران و همراهان محترم به ماسک دسترسی ندارند به محض ورود باید از مسئول مربوطه ماسک تهیه فرمایند.
  • همه افراد پس از ورود به کلینیک ملزم به استفاده از الکل و ضدعفونی کردن دستها میباشند و سپس وارد اتاق انتظار و کابین ها میشوند.
  • از پذیرش همراه معذور هستیم مگر بیمارانی که توانایی حرکت یا برقراری ارتباط کلامی با پرسنل برای آنها دشوار است.
  • این کلینیک دارای سیستم تهویه هوای مرکزی پیشرفته مجهز به فیلترهای هپا برای ممانعت از عبور ذرات ۰.۳ میکرومتر ، با ورودی در بالای تمامی کابین ها میباشد.
  • برای جلوگیری از جابجایی آلودگی از سرویس بهداشتی به محیط درمانی ، دمپایی جداگانه تعبیه شده و همه افراد ملزم به استفاده میباشند.

تمامی دستورالعمل ها برای سلامتی و آرامش خاطر شما عزیزان و پرسنل ما رعایت می شود.

لذا خواهشمندیم ما را در جهت ارتقای سطح سلامت و افزایش کیفیت خدمت رسانی یاری بفرمایید.

پس حالا در این شرایط چه کنیم؟

شرایط جدید در دوران کرونا

در حال حاضر شاهد شرایط جدیدی از وقایع و اتفاقات روزمره در جهان هستیم ،

بسیاری از افراد در تمام نقاط دنیا بعلت کرونا از شرکت و محل کار خویش به منزل منتقل شده اند و دور کاری میکنند ، بسیاری از سیستم های آموزشی از جمله مدارس و دانشگاه ها بصورت آنلاین شده و افراد در منزل آموزش میبینند ، بسیاری از باشگاه ها و مراکز تفریحی تعطیل بوده و در بهترین حالت افراد در منزل و بصورت آنلاین تمرین میکنند.

رعایت اصول و پروتکل های بهداشتی برای مراکزی که خدمات حضوری دارند فشار و سختی کار را چندین برابر کرده است.

بسیاری از جشن ها و دورهمی های بزرگ به شب نشینی های دو سه نفره تبدیل شده است ، و همه این موارد در دنیای امروز باعث بروز عوامل جدید روحی و جسمی در آینده ای نزدیک خواهد شد.

هدف ما از تهیه و تولید این محتوا و اطلاعات ، پیشگیری از بسیاری آسیب ها و آگاهی بخشی به تمامی عزیزان میباشد.

نحوه صحیح نشستن

بهترین حالت نشستن گونه ای است که صندلی شما راحت باشد کمر با صندلی زاویه ۱۰۰ تا ۱۳۵ داشته باشد ، زانوها ۹۰ درجه و ریلکس قرار گیرد . زیر پاها یک زیر پایی مناسب قرار گیرد که پاها آویزان نباشد. لپ تاپ روی یک صفحه اریب قرار گیرد تا گردن به سمت جلو خم نشود

آموزش ورزشهای کششی

بهترین روش پیشگیری و کاهش دردهای خستگی ناشی از کلاس های آنلاین و دورکاری ها انجام ورزش های کششی میباشد ، ورزش های قدرتی پشت باعث تقویت عضلات و پیشگیری از دردهای آینده میشود ، تعدادی از ورزش های کششی و قدرتی در تصاویر زیر آموزش داده شده است.

این ورزش ها را روزانه ۱۰ تا ۱۵ مرتبه صبح و عصر انجام دهید.