درد مچ دست

درمان درد مچ دست با فیزیوتراپی

فهرست مطالب :

آناتومی و اهمیت مچ دست

مچ دست همانند چشم ارگان حسی مهمی در درک محیط اطراف فرد است ، همچنین دست ارگان عمل کننده اصلی برای اکثر رفتارهای حرکتی پیچیده است ، و به بیان احساسات از طریق ایما و اشاره ، لمس ، موسیقی و هنر کمک میکند.

دست انسان ۲۹ عضله، ۱۹ استخوان و ۱۹ مفصل دارد.

از لحاظ بیومکانیکی این ساختارها با مهارت و کارایی فوق العاده ای با هم تعامل دارند.

دست ممکن است به عنوان یک ابزار کاملاً ابتدایی همانند قلاب یا چوب دستی یا در اکثر موارد ، به عنوان یک ابزار بسیار تخصصی در کارهای خیلی پیچیده که نیاز به سطوح گوناگونی از نیرو و ظرافت دارد بکار رود.

به دلیل پیچیدگی بیومکانیکی زیاد دست به طور نابرابری ناحیه وسیعی از کورتکس مغز به دست اختصاص دارد.

دست میتواند به طور کامل در بیماری های آرتریت روماتوئید ، سکته مغزی یا آسیب عصب یا استخوان درگیر شود و به شکل چشمگیری عملکرد کل اندام فوقانی را تحت تاثیر قرار دهد.

علت درد مچ دست چیست؟

نا متقارن بودن طول هر کدام از دو استخوان ساعد در محل اتصال به استخوان های مچ دست می تواند استرس بزرگ و آسیب زایی را به بافت های نرم ، لیگامان ها و استخوان های مچ دست وارد کند.

خصوصا موقعی که کار دستی سنگین انجام شود ، افزایش استرس مچ دست میتواند سبب التهاب مزمن ، درد ، پارگی یا تغییر شکل لیگامان ها ، تغییر شکل استخوان ها و سطوح مفصلی ، کاهش قدرت گرفتن دست و تغییر همودینامیک شود.

هر موردی که ساختار بیومکانیک اصلی و اساسی مچ دست را تغییر دهد میتواند باعث ایجاد درد و التهاب شود.

تغییر طول یا وضعیت استخوان های ساعد می تواند به صورت ژنتیکی یا اکتسابی ناشی از تروما یا بیماری باشد. بسیاری از مشکلات مچ دست و انگشتان با فیزیوتراپی قابل درمان و کنترل هستند.

اختلالات شایع مچ دست

برای مطالعه دقیق دردها ، بیماری ها و اختلالات شایع مچ دست بر روی تصاویر زیر کلیک فرمایید.

جراحی های متداول مچ دست

برای اطلاع از جراحی های مچ دست بر روی تصاویر زیر کلیک فرمایید.