علت سر درد

درمان سر درد با فیزیوتراپی

فهرست مطالب نحوه درمان سردرد و درمان آن با فیزیوتراپی :

سر دردهای گردنی

بسیاری از سردردها ناشی از دردهای منتشر از گردن بعلت مشکلات عضلانی و مفصلی میباشد.

بهم خوردن راستای طبیعی عضلات گردن در اثر پوزیشن های بد ، وجود اسپاسم های عضلانی و تریگر پوینت ها که در گردن شایع اند ، از جمله عواملی هستند که منجر به دردهای مزمن در سر و گردن میشوند.

این سردردها شایع اند و علت آن هم استفاده بیش از حد از موبایل ، نشستن زیاد پشت میز یا کامپیوتر و رانندگی طولانی مدت است که در همه ی این حالات سر و گردن در وضعیت نامناسبی قرار می گیرند و فشار زیادی به گردن وارد میشود.

وزن سر بین ۴ تا ۶ کیلوگرم است و زمانی که فرد برای مدت طولانی سر را خم نگه میدارد به عضلات و مهره های گردن فشاری معادل ۱۵ تا ۲۷ کیلوگرم وارد میشود که این فشار منجر به درد گردن میشود.

این سردردها و گردن دردها در کارمندها که با کامپیوتر کار میکنند ، دندانپزشکان ، معلمان ، آرایشگران و خانم هایی که دایم در حال نظافت منزل هستند یا مادرانی که مدت زمان طولانی نوزاد خود را در آغوش میگیرند بسیار شایع است.

درمان سردردهای گردنی

بهترین روش درمان این مشکلات ، فیزیوتراپی توسط دستگاه های جریان الکتریکی (تنس) ، التراسوند و لیزر است.

در کنار درمان های فیزیوتراپی انجام تکنیک های ماساژ ، ریلیز و آزاد سازی عضلات ، و درای نیدلینگ برای از بین بردن اسپاسم ها ، گرفتگی ها و تریگر پوینت های این ناحیه انجام می‌ شود ، معمولاً اینگونه سردردها با منشأ عضلانی به دارو درمانی و روش های دیگر پاسخ نمی دهند و مجدد به سراغ فرد می آیند و تنها راه درمان موثر و قطعی آنها فیزیوتراپی است.