ساخت کفی و کفش طبی بر اساس اسکن کف پا

ساخت کفی و کفش طبی بر اساس اسکن کف پا

فهرست مطالب :

علت ساخت کفی طبی

چرا باید کفی طبی داشته باشیم؟

به صورت عمومی ، کفی‌ طبی به یک یا تعدادی از دلایل زیر ساخته می شوند :

  • راحتی و پشتیبانی از پاها : کفی‌ طبی اغلب با استفاده از مواد نرم ساخته می شوند که به پاها در جلوگیری از خستگی و درد کمک می‌ کند. این پشتیبانی از قوس کف پا و مناطق مهم مانند قوس های طبیعی پا و عقب پا می باشد.
  • جلوگیری از بروز مشکلات پا : کفی‌ طبی میتواند در پیشگیری از مشکلات مرتبط با پا مانند آرتریت ، اسپاسم یا تشنج عضلات پا ، التهاب پلانتار فاسیتیس (رباط کف پا) و آشفتگی پاها کمک کنند.
  • تصحیح نقص ها و ناهنجاری های ساختاری : در برخی موارد ، کفی‌ طبی به تصحیح نقص های ساختاری پاها کمک می کنند. این نقص ها ممکن است در بدو تولد ایجاد شده یا به دلیل فرهنگ ، ژنتیک ، یا صدمات پا ایجاد شده باشند. به طور کل درمان زانو درد یکی از اهداف است و یکی از ناهنجاری ها زانو پرانتزی و زانو ضربدری می باشد.
  • کمک به اصلاح مشکلات قدم برداشتن : برخی از افراد به دلیل مشکلات ساختاری در پیاده روی قدم برداشتن نیاز به کفی طبی دارند. کفی طبی می تواند به تصحیح قوس قدم کمک کرده و درمان مشکلات اسکلتی-عضلانی مرتبط با پاها و کمر را تسهیل کنند. برخی از کفی‌ های طبی با اصلاح نقص های رفتاری مرتبط با قدم ها و پوزیشن های ایجاد شده توسط پاها به برخی مشکلات پاها کمک میکنند. این اصلاحات میتوانند تاثیرگذاری در بهبود راه رفتن و راحتی افراد داشته باشند.

    کمک به کاهش درد : برخی از افراد دچار دردهای اندام تحتانی خصوصاً پا هستند ، که ممکن است به عوامل مختلفی از جمله فشار اضافی بر روی نقاط خاص پا مربوط باشد. کفی‌ طبی میتواند این دردها را کاهش داده و به تسکین افراد کمک کنند. یکی از این دردها خار پاشنه می باشد که با استفاده از کفی طبی از بروز مجدد آن جلوگیری خواهد شد.

مشاوره و ارزیابی توسط یک فیزیوتراپیست مجرب میتواند به شما کمک کند تا نیازهای خود را بهتر درک کرده و کفی‌ طبی مناسب را انتخاب کنید. همچنین ، برای دریافت نتایج بهتر ، کفی‌ باید با دقت به اندازه پا و نیازهای شخصی شما ساخته شوند.

مزایای استفاده از کفی طبی

استفاده از کفی طبی چه فوایدی دارد؟

استفاده از کفی طبی برای فرش‌ ها و محیط‌ های داخلی به دلایل بسیاری می‌ تواند مفید واقع شود. در زیر به برخی از مزایای استفاده از کفی طبی اشاره شده است :

  • کاهش خستگی : کفی طبی با توجه به طراحی خاص خود ، فشار را بر روی پایان شما توزیع می‌ کند و به کاهش خستگی پا کمک می‌ کند.
  • جذب شوک : کفی طبی به دلیل وجود لایه‌ های فوم ، ضربه ، شوک و فشار ناگهانی را جذب کرده و از آسیب دیدن پاها جلوگیری می‌ کند.
  • بهبود استقامت : استفاده از کفی طبی می‌ تواند به بهبود استقامت و عملکرد پای شما کمک کند و در نتیجه به بهبود کلی سلامتی شما نیز کمک می‌ کند.
  • کاهش خطر لغزش : کفی طبی معمولاً دارای ضربه‌ گیری و الگوهای خاصی است که به کاهش خطر لغزش و پیچش مچ پای شما کمک می‌ کند.
  • بهبود تعادل و پایداری : کفی طبی به دلیل ساختار خاص خود به بهبود تعادل و استحکام پای شما کمک می‌ کند.
  • کاهش درد عضلانی : استفاده از کفی طبی می‌ تواند به کاهش درد عضلانی و مفصلی کمک کند و به افرادی که مشکلاتی مانند التهاب مفاصل دارند ، کمک می‌ کند.
  • افزایش راحتی در حرکت : کفی طبی می‌ تواند به راحتی حرکت در فضای داخلی کمک کند و به دلیل طراحی خاص خود ، می‌ تواند به افراد با مشکلاتی مانند آرتروز کمک کند.
  • جلوگیری از زخم شدن : کفی طبی در افرادی که به دیابت مبتلا هستند بسیار موثر واقع می شود چنانچه در صورتیکه درمانجو مستعد بروز زخم باشند با استفاده از کفی طبی وزن بر روی کف پاها یکنواخت تقسیم شده و از بروز زخم جلوگیری می کند. همچنین بسیاری از افراد دچار درد پا و پاشنه هستند یا دچار خار پاشنه هستند که می‌ تواند در برخی موارد زندگی روزمره و فعالیت‌ های روزانه آنها را تحت تاثیر قرار دهد. استفاده از کفی‌ های طبی می‌ تواند به کاهش این دردها کمک کند. کفی طبی دارای ویژگی‌ هایی هستند که به کاهش فشار و وزن بدن کمک می‌ کنند و باعث توزیع بهتر فشار و وزن بر روی سطح پای افراد می‌ شوند. همچنین ، برخی کفی‌ های طبی شامل ویژگی‌ هایی هستند که به کمک به خونرسانی بهتر و کاهش التهاب‌ ها می‌ تواند به کاهش درد پاها کمک کند.
  • بهبود قوام و استقامت : استفاده از کفی طبی می‌ تواند به بهبود پایداری و استقامت بدن کمک کند و به دلیل طراحی خاص خود ، می‌ تواند به افرادی که مشکلاتی مانند ناتوانی در پاها دارند کمک کند.
  • کمک به جلوگیری از آسیب : کفی طبی می‌ تواند به جلوگیری از آسیب‌ های مرتبط با حرکت در فضای داخلی کمک کند ، به خصوص در مورد کودکان و سالمندان که در معرض آسیب‌ های بیشتری هستند.
  • حفاظت از ستون فقرات : استفاده از کفی طبی می‌ تواند به حفاظت از ستون فقرات کمک کند ، زیرا فشار را به طور متناسب توزیع می‌ کند.
  • مقاومت در برابر باکتری‌ ها : برخی کفی‌ طبی شامل ویژگی‌ ضد باکتریایی هستند که می‌ تواند به جلوگیری از ابتلا به عفونت‌ ها کمک کند.
  • کمک به رفع مشکلات پوستی : برخی کفی‌ های طبی شامل ویژگی‌ هایی هستند که به کمک به رفع مشکلات پوستی مانند نفخ و تورم کمک می‌ کنند.
  • آسایش و راحتی در حرکت : استفاده از کفی طبی می‌ تواند به آسایش و راحتی در حرکت کمک کند ، به خصوص در مورد افرادی که برای طولانی مدت در حال حرکت هستند.
  • تعدیل دمای بدن : برخی کفی‌ های طبی شامل روزنه هایی هستند که می‌ تواند به تعدیل دمای بدن کمک کنند و به دلیل ساختار خاص خود ، در فصل‌ های گرم تر و سرد تر نیز مفید هستند.
  • ارتقاء عملکرد ورزشی : ورزشکاران میتوانند کفی مخصوص پای خود برای بهبود در توانایی و عملکرد ورزشی خود استفاده کنند. کفی طبی به آنها کمک میکند تا عیوب و نقاط ضعف در ساختار کف پای خود را پوشش دهند.

در نتیجه ، استفاده از کفی طبی به کاهش درد پا و پاشنه مرتبط با بیماری‌ هایی مانند التهاب پا ، پای صاف و درد پاها در شب کمک می‌ کند و باعث بهبود کیفیت زندگی افراد می‌ شود.

انواع کفی طبی قابل ساخت

چه نوع کفی طبی می توانیم سفارش دهیم؟

در حال حاضر امکان ساخت و تولید کفی های طبی ذیل مقدور می باشد :

  • کفی طبی اسفنجی
  • کفی طبی ژله ای
  • کفی طبی جیر
  • کفی طبی چرمی

لازم به ذکر است کفی‌های طبی سبک و قابل حمل هستند ، به همین دلیل می توانید در چند کفش مختلف و حتی در سفرها از آنها استفاده نمایید.

طراحی کفی طبی تخصصی

در کلینیک فیزیوتراپی آنا طراحی کفی اختصاصی با جدیدترین متد موجود انجام می شود. برای شروع ابتدا باید اسکن کف پا انجام شود. در کنار استفاده از سیستم های تشخیصی مناسب برای تراش کفی طبی ، نرم افزارهای طراحی کفی برای این کار اختصاص داده شده است ، که همه این موارد در کنار هم باعث کیفیت ، دقت و بالا رفتن سرعت طراحی کفی طبی مناسب در مرکز ما شده است. یکی از دستگاه های مورد استفاده در فرآیند ساخت کفی و کفش طبی ، اسکنر فشار کف پا می باشد.

ساخت کفی یا کفش طبی با توجه به تشخیص پزشک معالج یا فیزیوتراپیست متخصص تجویز می گردد.

ساخت کفش طبی ، پوشینه طبی ، صندل طبی و دمپایی طبی

کفش طبی بر چه اساسی ساخته می شود؟

اسکن کف پا با کمک دستگاه اسکنر حساس به فشار ، نقاطی از پا که در تماس با زمین هستند را مورد بررسی قرار می دهد و همین گزارش اسکن کف پا کمک بسیار زیادی به طراحی کفش و دمپایی مناسب برای هر فرد میکند ، تا کفش و دمپایی اختصاصی برای پای درمانجو طراحی و ساخته شود. همه اینها در کنار ارزیابی تخصصی در فیزیوتراپی می تواند باعث طراحی هرچه بهتر کفش طبی سفارشی گردد.

مزایای استفاده از کفش طبی

استفاده از کفش طبی چه فوایدی دارد؟

استفاده از کفش طبی چندین فایده مهم برای سلامت پاها و راحتی بدن دارد:

  1. حمایت از قوس پا : کفش طبی معمولاً دارای طراحی و ساختاری خاص می باشد که کفی آن با اسکن کف پای فرد ساخته و پرداخته می شود و همین موضوع به حمایت و پشتیبانی از قوس پا کمک میکنند. این امر باعث کاهش استرس و فشار بر روی تمام نقاط پا میشود.
  2. کاهش درد و مشکلات مفصلی : کفش طبی معمولاً با فناوری های مدرن ساخته می شود که جلوگیری از آسیب به مفاصل و استخوانها را به حداقل رسانده و میتواند به کاهش درد و مشکلات مفصلی نظیر درد زانو ، کمر و پشت کمک کند.
  3. بهبود قدم‌ زدن : کفشهای طبی معمولاً به بهبود الگوی قدم برداشتن کمک میکنند. این میتواند به پیشگیری از مشکلاتی نظیر فشار زیاد بر روی کمر ، زانو و مچ پا کمک کند.
  4. جلوگیری از تراکم عضلات : کفش‌ طبی باعث توزیع بهتر وزن بدن بر روی پاها شده و همین امر از تراکم عضلات و درد مربوط به آن جلوگیری کنند.
  5. راحتی بیشتر ، خستگی کمتر : طراحی و فناوری تولید و ساخت کفش طبی به افراد کمک میکند که در زمان طولانی با راحتی بیشتر در حرکت باشند.
  6. حمایت از سلامت پا : کفش طبی دارای پشتیبانی و پدهای مخصوصی هستند که به پاها در حالت طبیعی و صحیح کمک می کنند. این کفش ها فشار نادرست روی نقاط حساس پا کاهش داده و میتوانند در جلوگیری از مشکلاتی مانند کشیدگی تاندون آشیل و التهابات مفصل مچ پا کمک کنند.
  7. تعادل و پشتیبانی از پوزیشن صحیح : کفش طبی به شما کمک می کند تا وزن بدن خود را به طور متناسب بر روی پاهایتان توزیع و به پشتیبانی و پایداری مناسب بدنتان برسید. این امر می تواند در اصلاح الگوی نادرست بدن و کمک به جلوگیری از درد و مشکلات مربوط به پشت و کمر کمک کند.
  8. کاهش درد و مشکلات پا : اگر شما مشکلاتی مانند اسپاسم عضله پشت پا ، التهاب مفصل مچ پا ، یا مشکلات دیگر در پاهایتان دارید ، کفش های طبی می توانند به کاهش این دردها و بهبود وضعیت شما کمک کنند.
  9. پیشگیری از آسیب های ورزشی : اگر شما حرفه ای ورزش می کنید یا فعالیت های جسمانی شدید انجام می دهید ، کفش های طبی می توانند به طور بسیار موثر و چشمگیری از آسیب های ورزشی جلوگیری کنند. طراحی و فناوری مناسب کفش های طبی می تواند به افزایش کارایی و کاهش خطرات مرتبط با ورزش کمک کند.
  10. راحتی و کیفیت زندگی بهتر : استفاده از کفش های طبی می تواند راحتی شما را در روزمره افزایش دهد. این کفش ها معمولاً با استفاده از مواد نرم و با کیفیتی ساخته می شوند که باعث افزایش راحتی در پیاده روی و حرکت می شوند.

 

اگر نیاز به کفش طبی دارید ، بهتر است  فهرستی از نیازها و مشکلات خود ایجاد و مشاوره ای با یک فیزیوتراپیست متخصص داشته باشید تا بهترین کفش طبی با کفی سفارشی برای شما طراحی و تولید کند.

انواع کفش طبی قابل ساخت

چه نوع کفش و پاپوش های طبی می توانیم سفارش دهیم؟

در حال حاضر امکان ساخت و تولید موارد طبی ذیل مقدور می باشد :

  • کفش های مجلسی طبی (مردانه)
  • کفش های کتانی طبی
  • کفشهای کالج طبی (مردانه)
  • کفش های نیم بوت طبی
  • پوتین یا بوت های طبی
  • کفشهای اسپرت طبی کودکان
  • صندل طبی
  • دمپایی طبی

هزینه ساخت کفی طبی ساخت دمپایی طبی ساخت کفش طبی ساخت صندل طبی ساخت پوشینه طبی ساخت بوت طبی

با عنایت به تنوع متریال ، نوع و ابعاد کفی یا کفش طبی سفارشی ، برای اطلاع از هزینه های ساخت کفی و کفش طبی ، می توانید از طریق شماره های موجود در بخش تماس با ما با کارشناسان ما مشاوره فرمایید.

همچنین برای اطلاع از هزینه اسکن کف پا می توانید از صفحه تعرفه های جاری فیزیوتراپی

  • تعرفه اسکن کف پا (ثابت) با کد خدمت ۹۰۱۶۷۵
  • تعرفه اسکن کف پا (متغیر) با کد خدمت ۹۰۱۶۷۶

در بخش خصوصی مصوب وزارت بهداشت و ابلاغیه انجمن فیزیوتراپی را در سال جاری ملاحظه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *