فیزیوتراپی با دستگاه مگنت

فیزیوتراپی با مگنت | مگنت تراپی

فهرست مطالب :

تعریف مگنت درمانی

مگنت درمانی چیست و چگونه است؟

استفاده درمانی از مگنت و الکتریسیته دارای سابقه طولانی است. مطالعات اولیه روی نیروهای الکتریکی و مغناطیسی به دنبال یافتن اثرات احتمالی این نیروها بر روی تسریع در روند ترمیم بوده است.

نیروی مغناطیس آهنرباهای میله ای از جمله نیروهایی است که ادعا شده دارای اثرات التیامی است. از زمان گذشته از حلقه آهنربایی برای درمان شکستگی ، پارگی های بافت نرم و گوژپشتی استفاده شده است.

طبق مطالعات استفاده درمانی از مغناطیس برای کاهش درد و فقدان عملکرد عضو در مبتلایان به آرتریت روماتوئید نتایج خوبی داشته است. موارد اصلی درمانی میدان های مغناطیسی جهت افزایش گردش خون ، کاهش تسکین درد و ترمیم زخم و شکستگی در فیزیوتراپی است.

میدان مغناطیسی توسط بعضی از دستگاه ها نظیر مگنترون و ویتا پالس از طریق کابل روی عضو مورد درمان درمانجو اعمال می‌شود. نتیجه مطالعات گسترده اخیر نشان می‌ دهد اثرات مضر میدان های مغناطیسی و الکتریکی یا بسیار مختصر بوده است یا اصلا وجود ندارد.

نحوه انجام مگنت تراپی

مگنت تراپی چگونه انجام می شود؟

مگنت تراپی یک روش درمانی موثر بر پایه تحریک بافت ها و سلول های بدن است ، در این درمان از مگنت (آهن ربا) برای ایجاد میدان مغناطیسی در فیزیوتراپی استفاده می شود. سلول های بدن به طور طبیعی همیشه دارای میدان مغناطیسی و الکتریکی هستند ، در واقع تمام سلول های بدن ما میزانی از انرژی مغناطیسی در خود دارند. 

مگنت تراپی بر این اساس است که وقتی ناحیه ای از بدن دچار مشکل می شود در واقع میدان مغناطیسی آن ناحیه از تعادل خارج شده است ، که با قرار دادن آن ناحیه در معرض میدان مغناطیسی ، تعادل آن باز میگردد.

اثرات درمانی مگنت تراپی در درمان بیماری ها

مگنت در درمان کدام بیماری ها موثر است؟

دستگاه مگنت فیزیوتراپی در درمان بسیار از بیماری ها موثر واقع می شود که در بخش زیر به صورت خلاصه به برخی از این اختلالات اشاره خواهیم کرد :

  • درمان میگرن
  • درمان دردهای سیاتیک
  • درمان دردهای مزمن مفصلی و عضلانی
  • درمان شکستگی ها و بهبود جوش خوردن استخوانها
  • تنظیم جریان خون و متابولیسم

ممنوعیت فیزیوتراپی با مگنت

آیا مگنت تراپی ممنوعیت دارد؟

افراد زیر بهتر است از مگنت تراپی استفاده نکنند :

  • افرادی که مشکل قلبی شدید دارند
  • افرادی که انسولین استفاده میکنند
  • خانم های باردار

 

ملاحظات :

برخی افراد بعد از درمان احساس سرگیجه و تهوع دارند که باید حتما گزارش بدهند.

میزان درد در درمان با دستگاه مگنت

آیا درمان فیزیوتراپی با دستگاه مگنت درد دارد؟

خیر ، به هیچ عنوان. این درمان یکی از مطلوب ترین درمانهای فیزیوتراپی می باشد.

فیزیوتراپی در منزل با دستگاه مگنت

آیا درمان با دستگاه مگنت را در منزل می توان انجام داد؟

خیر ، به واسطه بزرگی ابعاد دستگاه و غیر قابل حمل بودن آن ، این سبک درمان فیزیوتراپی به صورت (فیزیوتراپی در منزل) صورت نمی پذیرد و می بایست در کلینیک فیزیوتراپی انجام گردد.

تعرفه فیزیوتراپی با دستگاه مگنت

هزینه فیزیوتراپی با دستگاه مگنت چقدر است؟

برای مشاهده قیمت یک جلسه فیزیوتراپی با مگنت می توانید از صفحه تعرفه های فیزیوتراپی بهای کد خدمت ۹۰۱۶۸۰ را ملاحظه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *